مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24063 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

براي تقويت نيروي صبر، و پايداري ايمان چه بايد كرد؟
خواهر عزيز! پيش از آنكه بگوييم از چه راهي برويد لازم است يادآور شويم كه بسيار سريع و جدي و قاطع بايد دست به كار شويد وگرنه هرروز تاخير خسارتي سنگين در پي دارد .با تبر بردار و مردانه بزن تو علي واراين در خيبر بكن قدري به موعظه خويش بپردازيد و برخود بانگ زنيد : اي بيچاره ! تا كي گرفتار هواي نفس باشي و سرمايه گران قدر عمرتباه سازي و به معصيت رب الارباب پردازي ؟ چرا براي لحظه اي لذت خيالي خود را گرفتاردوزخ ابدي سازي . اگر لحظه اي ديگر ملك الموت بر بالينت آيد و جان به حلقومت رساند با چه وضعي وارد عالم برزخ خواهي شد؟ نه !نه ! هرگز! بايدكه عزمي قاطع و اراده اي استوار نمايم و با استمداد از خداي ريوف و مهربان - كه با اين همه معصيت باز هم مرا مشمول الطاف خود ساخته و نعمات خود را از من دريغ نداشته - پيمان بندم كه سر به بندگي اش بسپارم و زنجيرشيطان نفس بگسلم . اين بار چنان ابليس لعين را از خود مايوس سازم كه ديگر در من وسوسه نكند و از من روي برتابد .اكنون به برنامه اي كه در اين مرحله تقديم مي گردد با جديت كامل و بدون تخلف براي چهل روز عمل نماييد .پس از اتمام اين دوره نتيجه را گزارش نماييد .مجددا متذكر مي شوددر اجراي برنامه كاملا سختگير و دقيق باشيد .مبادا شيطان ذره اي شما را ازانجام يكي از آنها باز دارد و راه سعادت را با اندكي كسالت و كاهلي بر شماببندد .برنامه هاي زير دو گونه مي باشند : الف ) دستورات زمان بندي شده منظم : 1- هر هفته روزهاي پنجشنبه روزه بگيريد .2- همه روزه صبح نيم ساعت ورزش كنيد .3- از تنهايي همواره دوري كنيد .4- نمازهايتان را باحضور قلب بخوانيد .بويژه ( ( مالك يوم الدين ) ) را سه بار تكرار كنيد و كاملا به معناي آن توجه نموده و قيامت را به ذهن خود آوريد .حتي الامكان سعي كنيد به ياد آن گريه كنيد .5- هر روز ده صفحه از كتاب معاد شهيد دستغيب را مطالعه كنيد .6- روزي صد مرتبه با توجه ( ( استغفرالله ربي واتوب اليه ) ) بگوييد .ده مرتبه آن راحتما بعد از نماز صبح سر بر سجده گزارده و با گريه وانابه بگوييد .7- روزي يك بار به زيارت علي بن موسي الرضا ( ع ) برويد ازآن حضرت مدد جوييد و با او پيمان بنديد كه تا زيارت بعدي اين عمل رامرتكب نگرديد .در صورتي كه نتوانيد به حرم مشرف شويد در هر جا كه هستيد زيارت كنيد و عهد خود را تجديد نماييد .8- خواب خود را كم كنيد.9- به صله رحم و ارتباطات اجتماعي بيشتر بپردازيد .10- به فرزندان وبويژه همسر خود اظهار محبت بسيار نماييد و رابطه صميمانه تري با همسرخود داشته باشيد .عمل به توصيه هاي زير در زمينه تقويت نيروي صبر موثراست ، انشاالله . 1- مطالعه آيات قرآن و سختي هاي اولياي خداوند و صبري كه از خود نشان دادند .2- انجام كارهاي سخت و نيازمند تحمل ( مانندورزش كوهنوردي و يا كارهاي عملي ديگر ) . 3- عادت دادن نفس به تحمل و دوري از خواسته ها، مثلا كم غذا خوردن ، كم خوابيدن و ...4- توكل برخداونددر امور و اميدوار به رحمت و عنايت او بودن . 5- مطالعه تاريخ وزندگي بزرگان و درس گرفتن از صبر و تحمل آنها.;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.